Reklamačný poriadok
1. ÚVODNÉ USTANOVENIA
1.1. Spoločnosť Swiss Coffee s. r. o.,
so sídlom Mierová 66, 821 05 Bratislava, IČO: 43771963 (ďalej len „Swiss Coffee
s. r. o.“ alebo „predávajúci“) týmto reklamačným poriadkom v súlade s § 18 ods.
1 zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona č. 372/1990
Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon o ochrane
spotrebiteľa“) riadne informuje spotrebiteľa (ďalej aj „zákazník“ alebo
„kupujúci“) o podmienkach a spôsobe uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady
(ďalej aj „reklamácia“) vrátane údajov o tom, kde môže reklamáciu uplatniť a o
vykonávaní záručných opráv.
1.2. Tento reklamačný poriadok je vydaný
v súlade so zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších
predpisov (ďalej len „Občiansky zákonník“), Zákonom o ochrane spotrebiteľa, ako
aj ostatnými všeobecne záväznými právnymi predpismi Slovenskej republiky.
1.3. Tento reklamačný poriadok je v
súlade s § 18 ods. 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa umiestnený na viditeľnom
mieste dostupnom zákazníkovi v každej prevádzkarni Swiss Coffee s. r. o.
1.4. Bez ohľadu na iné ustanovenia, pokiaľ je druhou zmluvnou stranou kúpnej zmluvy podnikateľ (pričom sa má za to, že ak kupujúci pri objednávke, alebo predaji tovaru uviedol svoje IČO, nakupuje ako podnikateľ), záruka za tovar je poskytovaná výhradne v rozsahu stanovenom záručnými podmienkami výrobcu tovaru v súlade s § 429 ods. 2 Obchodného zákonníka, o ktorých bude kupujúci – podnikateľ informovaný a inak sa zodpovednosť predávajúceho za vady riadi výhradne príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka.
1.5. Záruka sa nevzťahuje na produkty JURA, kúpené za účelom predaja (alebo predané) mimo autorizovanú sieť predajcov JURA.
2. ZODPOVEDNOSŤ ZA VADY PREDANÉHO
TOVARU
2.1. Swiss Coffee s.r.o. zodpovedá za
vady, ktoré má predaný tovar pri prevzatí kupujúcim (§ 619 ods. 1 Občianskeho
zákonníka) a ak nejde o tovar, ktorý sa rýchlo kazí, alebo o použitý tovar,
zodpovedá tiež za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí tovaru v záručnej dobe (§
619 ods. 2 Občianskeho zákonníka). Záručná doba je 24 mesiacov (§ 620
Občianskeho zákonníka), ak nie je ďalej uvedené inak.
2.2. Pri veciach predávaných za nižšiu
cenu z dôvodu vady je záručná doba 24 mesiacov, Swiss Coffee s.r.o. však
nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena (§619 Občianskeho
zákonníka).
2.3. Pri použitých veciach (napr.
predvádzací model) je záručná doba 12 mesiacov (§ 620 ods. 2 Občianskeho
zákonníka) a Swiss Coffee s.r.o. nezodpovedá za vady vzniknuté ich použitím
alebo opotrebením. Použité veci sú zo strany Swiss Coffee s.r.o. viditeľne
označené ako použité a je pri nich uvedená informácia o ich skrátenej záručnej
dobe.
2.4. Záručné doby začínajú plynúť od
dátumu prevzatia tovaru kupujúcim (§ 621 Občianskeho zákonníka).
2.5. Doba od uplatnenia práva zo
zodpovednosti za vady až do doby, keď kupujúci po skončení opravy bol povinný
vec prevziať, sa do záručnej doby nepočíta. Ak dôjde k výmene tovaru, začne
plynúť záručná doba znova od prevzatia nového tovaru (§ 627 Občianskeho zákonníka).
2.6. Práva zo zodpovednosti za vady
tovaru, pre ktoré platí záručná doba zaniknú, ak sa neuplatnili v záručnej dobe
(§ 626 ods. 1 Občianskeho zákonníka).
2.7. Ak Swiss Coffee s.r.o. pri kúpe
tovaru ponúka zákazníkovi k predanému tovaru bezplatne ďalší tovar ako dar, je
na zákazníkovi, či ponúkaný dar prijme. Dar však nie je predaným tovarom, preto
Swiss Coffee s.r.o. nezodpovedá za jeho prípadné vady. Ak však Swiss Coffee s.r.o.
o prípadných vadách daru vie, je povinná na ne zákazníka pri ponuke daru
upozorniť (§ 629 Občianskeho zákonníka). Ak má dar vady, na ktoré Swiss Coffee
s.r.o. zákazníka neupozornila, je zákazník oprávnený ho vrátiť (§ 629
Občianskeho zákonníka). Ak zákazníkovi vznikne právo na odstúpenie od zmluvy
(vrátenie peňazí), je zákazník povinný vrátiť Swiss Coffee s.r.o. všetko, čo
podľa zmluvy dostal, t.j. aj tovar prijatý ako dar (§ 457 Občianskeho zákonníka
v spojení s § 48 ods. 2 Občianskeho zákonníka).
3. UPLATNENIE PRÁV ZO ZODPOVEDNOSTI ZA VADY
(REKLAMÁCIE)
3.1. Kupujúci si uplatňuje právo na
opravu v ktorejkoľvek prevádzkarni predávajúceho (§ 18 ods. 2 Zákona o ochrane
spotrebiteľa). Kupujúci si môže uplatní právo na opravu aj v záručnom servise
(§ 625 Občianskeho zákonníka). Kontakt na záručný servis nájde kupujúci v
záručnom liste, alebo mu ho poskytne Swiss Coffee s.r.o. na požiadanie.
3.2. Ostatné práva zo zodpovednosti za
vady, t. j. právo na výmenu tovaru, právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy
(vrátenie peňazí) a právo na primeranú zľavu si kupujúci uplatňuje v prevádzkarni
predávajúceho Swiss Coffee s.r.o.
3.3. Predávajúci alebo záručný servis je
povinný na základe rozhodnutia kupujúceho o tom, ktoré z práv zo záruky
uplatňuje, určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch
najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených
prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu tovaru,
najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie a následne reklamáciu vybaviť
v lehote, ktorá nesmie byť dlhšia ako 30 dní od uplatnenia reklamácie (§ 18
ods. 4 Zákona o ochrane spotrebiteľa). V prípade reklamácie uplatnenej do
12 mesiacov od kúpy výrobku, predávajúci môže vybaviť reklamáciu zamietnutím
len na základe odborného posúdenia. Ak predávajúci zamietne reklamáciu
uplatnenú po 12 mesiacoch od kúpy výrobku, predávajúci je povinný informovať
kupujúceho o tom, komu možno zaslať výrobok na odborné posúdenie. Odborným
posúdením sa na účely vybavenia reklamácií rozumie o. i. i stanovisko
autorizovanej osoby alebo osoby oprávnenej výrobcom na vykonávanie záručných
opráv (§ 2 písm. n) Zákona o ochrane spotrebiteľa). Ak je výrobok zaslaný na
odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky
ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu
na výsledok odborného posúdenia. Ak kupujúci odborným posúdením preukáže
zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova; počas
vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný kupujúcemu
uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené
na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady.
Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.
3.4. Predávajúci je povinný pri
uplatnení reklamácie vydať zákazníkovi potvrdenie (§ 18 ods. 8 Zákona o ochrane
spotrebiteľa). Týmto potvrdením je kópia reklamačného protokolu.
3.5. Predávajúci je povinný o vybavení
reklamácie vydať zákazníkovi písomný doklad najneskôr do 30 dní od dátumu
uplatnenia reklamácie (§ 18 ods. 9 Zákona o ochrane spotrebiteľa). Týmto
písomným dokladom je kópia reklamačného protokolu s vyplnenou kolónkou
vybavenie reklamácie alebo list obsahujúci písomné vyrozumenie o vybavení
reklamácie.
4. VŠEOBECNÉ PODMIENKY REKLAMÁCIE
Pri predkladaní tovaru na reklamáciu:
a) je potrebné predložiť doklad o kúpe, prípadne iným
spôsobom nevzbudzujúcim pochybnosti preukázať, že tovar bol kúpený v Swiss
Coffee s.r.o.,
b) je potrebné, aby tovar spĺňal všetky ostatné
podmienky pre záručnú reklamáciu uvedené v záručnom liste (fyzicky nepoškodený,
nepoškodený živelnou udalosťou, neporušené plomby atď.),
5. SPÔSOB VYBAVENIA REKLAMÁCIE
5.1. Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť,
má kupujúci právo na jej bezplatné, včasné a riadne odstránenie. O spôsobe
odstránenia vady rozhoduje predávajúci a je povinný vadu bez zbytočného odkladu
odstrániť (§ 622 ods. 1 Občianskeho zákonníka).
5.2. Kupujúci môže namiesto odstránenia
vady požadovať výmenu tovaru, alebo ak sa vada týka len súčasti tovaru, výmenu
tejto súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na
cenu tovaru alebo závažnosť vady (§ 622 ods. 2 Občianskeho zákonníka).
5.3. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia
vady vymeniť vadný tovar za bezvadný, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné
ťažkosti (§ 622 ods. 3 Občianskeho zákonníka).
5.4. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť, a ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať ako tovar bez vady, má kupujúci právo na výmenu tovaru alebo právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy (vrátenie peňazí) (§ 623 ods. 1 Občianskeho zákonníka).
5.5. Kupujúci má právo na výmenu tovaru
alebo právo na odstúpenie od zmluvy (vrátenie peňazí) aj vtedy, ak ide síce o
odstrániteľnú vadu, avšak kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po
oprave tovar riadne užívať (§ 623 ods. 1 Občianskeho zákonníka). Za opätovné
vyskytnutie sa vady po oprave sa považuje stav, ak sa rovnaká vada vyskytne
tretí krát po jej aspoň dvoch predchádzajúcich opravách.
5.6. Kupujúci má právo na výmenu tovaru
alebo právo na odstúpenie od zmluvy (vrátenie peňazí) aj vtedy, ak ide síce o
odstrániteľné vady, avšak kupujúci nemôže pre väčší počet vád vec riadne
užívať. Za väčší počet vád sa považujú súčasne najmenej tri rôzne odstrániteľné
vady, pričom každá z nich bráni v riadnom užívaní.
5.7. Ak predávajúci reklamáciu nevybaví
do 30 dní od jej uplatnenia, kupujúci má právo na výmenu tovaru alebo vrátenie
peňazí (odstúpenie od zmluvy).
5.8. Ak ide o neodstrániteľnú vadu,
ktorá však nebráni riadnemu užívaniu tovaru, má kupujúci právo na primeranú
zľavu z ceny výrobku.
5.9. Ak má kupujúci právo na výmenu
tovaru alebo právo na odstúpenie od zmluvy (vrátenie peňazí), záleží na
kupujúcom, ktoré z týchto práv si uplatní. Len čo si však zvolí jedno z týchto
práv, nemôže už túto voľbu sám jednostranne meniť.
V Bratislave, dňa 1.2.2017
Ing. Ondrej Zsilinszky – konateľ